top of page

بانوی هزار چهره سفرهٔ انقلاب ــ قسمت ششم


معصومه علی‌نژاد و ریحانه طراوتی


در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳، گروهی اقدام به تهیه کلیپ رقص با آهنگ هپی از خواننده معروف، فارل ولیامز کردند. کارگردان این ویدیو فردی به نام ساسان سلیمانی است (نفر دوم سمت چپ) که نکته قابل توجه در مورد او، این بود که «رنگ بنفش» را برای ستاد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۲ پیشنهاد داده بود.


چند روز پس از انتشار ویدیو کلیپ «هپی» تمامی افراد حاضر در آن بازداشت شدند. در میان دستگیرشدگان نام فردی به نام «ریحانه طراوتی» به چشم می خورد.
در روزهای پایانی اردیبهشت ۹۳ معصومه علینژاد مصاحبه‌ای را با سیاوش طراوتی، برادر ریحانه ترتیب داد و نام این فرد را بر سر زبان‌ها انداخت.(*)او پس از این مصاحبه نیز در حدفاصل سالهای ۹۳ تا ۹۷ بارها در حساب کاربری فیس‌بوک خود، به موضوع «کلیپ هپی‌» که چهره اصلی آن‌ها ریحانه طراوتی بود پرداخت و از این طریق مشغول به تبلیغ کمپین آزادیهای یواشکی شد. معصومه علی‌نژاد همچنین در مصاحبه با ایندیپندنت و تلویزیون نروژ هم با پیش کشیدن بحث «کلیپ هپی» به شهرت بیشتر ریحانه طراوتی کمک کرد.












اما این تمام ماجرا نیست. ریحانه طراوتی پس از اعتراضات سراسری دی ماه ۹۶ در ایران، که به کشته شدن بیش از ۵۰ نفر، زخمی شدن صدها نفر و بازداشت بیش از ۸هزار نفر منجر شد، در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی فیگارو اظهار داشت : "بسیاری از ایرانیان می ترسند که کشورشان به سوریه‌ای جدید تبدیل شود و این اعتراضات را به دلیل مطالبات و اهداف متفاوت معترضان، فاقد اعتبار دانست"(*)
ریحانه طراوتی بارها درحساب کاربری توییتر خود، از حسن روحانی و سید محمد خاتمی حمایت کرده است.(*) در جریان انتخابات ۱۳۹۶، طراوتی مانند یک ستاد انتخاباتی عمل کرد و مخاطبان خود را تشویق به رای دادن به رییس سابق شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی کرد. (*)


گویا وی از یاد برده بود که روحانی چگونه در جریان وقایع کوی دانشگاه در کنار جنایتکاران دیگر حکم به قلع و قمع دانشجویان معترض داد. (*)


مواضع ضد اسرائیلی علینژاد

وی در یک پست فیسبوکی درباره زنان فلسطینی نوشت که آنها با حجاب و بدون حجاب شانه به شانه مردان، علیه سربازان اسرائیلی مبارزه می کنند.(۶۳)
در تصاویر زیر موارد دیگری از مواضع ضد اسرائیلی وی را مشاهده می کنید.
(تصاویر شماره۳۹ـ۱، ۳۹ـ۲، ۳۹ـ۳)

تصویر۳۹ـ۱. مواضع ضد اسرائیلی مسیح علینژاد


تصویر ۳۹ـ۲. مواضع ضد اسرائیلی مسیح علینژاد


تصویر ۳۹ـ۳. مواضع ضد اسرائیلی مسیح علینژاد

تصویر ۴۰. نگرانی مسیح علینژاد از حمله اسرائیل به تروریستهای حماس

وی در وبلاگ شخصی خود نیز نگرانی‌اش را از حمله اسرائیل به تروریستهای حماس اعلام کرده بود و همچنین در جایی دیگر، جنبش تحریم اقتصادی اسرائیل BDS را مورد حمایت قرار داد.(تصویر۴۱)

تصویر ۴۱. حمایت مسیح علینژاد از جنبش تحریم اقتصادی اسرائیل BDS


گزارش تصویری از قسمت ششم بانوی هزار چهرهُ سفرهُ انقلاب (مسیح علینژاد و ریحانه طراوتی)



106 views0 comments
bottom of page